Rawatan buasir tanpa pembedahan ?

Rawatan buasir tanpa pembedahan tentunya pilihan yang dicari oleh pesakit buasir terutama yang dah ditahap yang perlu dibedah. Sememangnya rawatan buasir secara bedah ingin dielak kerana mungkin perkataan 'bedah' itu yang kadang-kadang menakutkan pada sesetengah orang dan juga bila memikirkan penjagaan selepas pembedahan yang mungkin boleh menyakitkan dan mengambil masa untuk sembuh.

Ada juga kaedah moden yang dikatakan mampu untuk mempercepatkan proses penyembuhan selepas pembedahan. Mungkin anda boleh bertanya kepada doktor.

Faktor kos juga perlu diambil kira jika ingin meneruskan pembedahan buasir. Kepada yang mempunyai kad perubatan atau kos perubatan ditanggung syarikat mungkin tiada masalah. Jika tidak pastikan periksa dahulu kos yang perlu ditanggung.

Antara rawatan buasir tanpa bedah yang boleh dicuba ialah rawatan buasir secara tradisional berasaskan herba. rawatan herba buasir pun telah terbukti mampu membantu pesakit buasir yang telah sampai tahap perlu dibedah. Dapatkan herba buasir yang telah terbukti dan cuba amalkan. Boleh search google dan anda akan dapat senarai herba buasir.

Ada juga yang mencari rawatan buasir cara islam. Tapi saya tak pasti sangat, anda boleh buat kajian kat google. Kalau ok mungkin boleh jadi pilihan untuk anda asalkan rawatan itu tidak menyalahi agama.

Sebaiknya dapatkan dulu nasihat doktor berapa masa yang masih ada sebelum pembedahan perlu dilakukan. Kalau sekurang-kurang masih ada sebulan, cuba dapatkan rawatan buasir herba dan amalkan. Kalau ada pengurangan, teruskan dengan herba buasir tersebut. Tetapi jika masih tiada perubahan bolehlah mengambil pilihan bedah.

Sumber: http://www.klik4sihat.com/


Share on Google Plus

About ¼

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Post a Comment